Říše divů

Jedu výtahem do prvního podlaží (rozumějte přízemí), protože schody tu slouží hlavně pro případ nouze. V oparu omámenosti vyrážím na obhlídku města. "Asi mě sem zavezl můj vlastní kočkobus.

Připadám si jak ve snu, v říši divů: jiná architektura, malá hranatá auta, která připomínají dětská autíčka, velké hranaté taxíky podobné těm, jaké známe ze starších amerických filmů, záchranná vozidla s reproduktory, ze kterých cosi hlásí (dodnes si myslím, že říkají něco jako "Uhněte z cesty, prosím"), elegantní a upravení lidé, malinkaté zastaralé dřevěné domečky a chrámy či svatyně, které se tísní mezi vysokými novostavbami. Překvapivě jsou však tyto staré domečky velmi prostorné do hloubky. Za dávných časů se totiž platila daň z nemovitosti podle šířky vstupní části domu směřující do ulice, a proto aby lidé ušetřili, tak stavěli úzké, ale velmi dlouhé domy. 

Pro jistotu se začínám rozhlížet, zda náhodou u autobusové zastávky nepotkám Totora. Nepotkala. Potkala jsem ho až o několik týdnů později v Kjótu, ale o tom až někdy příště...

Ilustrační fotografie kočkobusu z filmu Můj soused Totoro. Zdroj: pixabay.com

Tradiční japonský úzký dvoupatrový dům. Často bývají i jen jednopatrové.

Komentáře

  1. Skvělý! Budu se těšit na pokračování vyprávění :) A obdivuji tvou odvahu udělat takový krok!

    Brights beauty story

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo,
      moc Ti děkuji! Jsem velmi ráda, že se Ti mé vyprávění líbí. Jsem vděčná za to, že jsem nakonec v sobě našla odvahu udělat tak velký krok. Zpětně mohu říci, že to bylo doposud jedno z mých nejlepších rozhodnutí v životě :). Všimla jsem si, že na Tvých stránkách dodávají autoři čtenářům také odvahu jít si za svými sny, děkuji Vám za to.

      Vymazat

Okomentovat

Nejčtenější příspěvky

Můžeš-li, dej si šlofíka

Kapsulové hotely

Jídlomat aneb jde to i bez dlouhého objednávání

Méně fotek, více zážitků

Kdo si hraje (na automatech), nezlobí